SEARCH

Kom hjem til meg og kjøp alt jeg eier

Kom hjem til meg og kjøp alt jeg eier

Foto: Henriette Amlie

Er du stolt av deg selv? Jeg bare spør, fordi jeg skjemmes over å være meg. Jo – jeg gjør det! Ikke fordi jeg har en grusom personlighet, men fordi jeg det siste året har blitt konfrontert med hvor mange ting jeg faktisk eier og hvor mange objekter jeg har som ikke gjør annet enn å sexe seg opp foran luftkaninene, som febrilsk prøver å bestøve alle gjenstander i enhver krok.

Jeg får nesten ikke puste blant alle klær, sko, klokker, vaser, blomsterpotter, bøker og møbler som ikke lengre bare har én plass, men mange midlertidige plasser på grunn av at jeg hele tiden må frigjøre rom til noe som faktisk er nyttig og har en funksjon. Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra ting som ikke har en funksjon og nå bruker jeg altfor mye tid på å flytte på, og ta vare på ting. TING?! Jeg har altså blitt en av dem der tingene eier meg mer enn jeg eier dem; irriterende!

Jeg skulle ikke bli en sånn – en sånn som kjøpte klær, sko, møbler, lamper etc. for at ”jeg bare måtte ha det”;  Jeg må da ikke ha noen ting som helst! Jeg kan klare meg på fint lite (innbiller jeg meg), så lenge jeg har mine grunnleggende behov dekket.

Jeg er altså i en fase der jeg vil ha det enkelt! ”Simple living” hører jeg det ropes fra langtvekkistan, med et håp om å se lyset i tunnelen på andre siden snart. Jeg orker ikke lengre ta vare på disse enorme mengdene av små og store ”må-ha-øyeblikk”. Jeg vil heller bruke tiden min på andre ting og ikke bli fange i mitt eget hjem. Det høres kanskje litt voldsomt ut… Jeg er ingen horder, jeg er ingen shopaholic og fange? Egentlig ikke. Men av og til er det nesten slik det føles, når tingene mine blir en slik tidstyv.

Jeg blir ekstremt fascinert av mennesker som jeg er på besøk hos og har det helt «cleant», med rene linjer og «usynlige» gjenstander. Det første jeg spør om er; ”Men hvor er tingene deres? Eier dere ingenting?”. Og da er det ikke snakk om sterile, upersonlige hjem, men hos ”normale” mennesker med normal, god smak. Det første blikket jeg da får, før svaret kommer, er som regel et litt sånn hodet-på-skakke-hva-er-det-du-snakker-om-for-vi-har-jo-så-mye-blikk… og da skjønner jeg at jeg er litt utenfor normalen.

Personlighet er bra, og personlige hjem er fantastiske, mye eller lite, men for meg nå, er det på tide å rense lufta – ”de-clutter” – og starte på en ny fase i livet der jeg vil klare meg (og glede meg: VIKTIG) på lite. Jeg vil sette mer pris på de få tingene jeg har, samt tiden og pengene det frigjør til helt andre og mye viktigere «ting». For jeg har innsett noe, noe vi alle egentlig vet; at designerklær og tingene i seg selv, ikke er det som skaper lykke.

Nå starter jeg et nytt prosjekt, og jeg håper dere vil hjelpe meg. Jeg vil invitere alle dere der ute fysisk hjem til meg (skummelt) og mitt største salg noensinne. I hele tre dager åpner jeg leiligheten min for dere, slik at dere kan gasse dere i mine sko, klær, interiørartikler og alt annet spennende jeg velger å selge. Noe må jeg selvsagt beholde, men hva skal jeg egentlig med 72 par sko, 8 gulvtepper, 6 sengetepper, to TVér, 50 parykker en drøss med kostymer, dameklær, solbriller, hatter etc. etc. etc.??? Jeg orker ikke mer!

SÅ;  lørdag, søndag og mandag 11., 12. og 13. juni, er det åpent hus hos meg i Rubina Ranas gate 5. Det vil være vakter ved døren som sørger for innslipp og orden og kanskje stikker du av med noen av de skattene jeg har klart å få tak i i inn- og utland gjennom mange år.

Velkommen til årets desidert største private utsalg!!! Del dette gjerne videre slik at noen du kjenner får sjansen til å komme. Eventet finnes også på Facebook HER, og inviter gjerne alle du kjenner her også.

Tusen takk og god onsdag!

You May Also Like

27 Comments

  • Jessica Jakobsen 1. juni 2016 12:01

    Skulle gjerne kommet. Ikke for å kjøpe tingene dine… Men for å gi deg en KJEMPEKLEM. Jeg er ikke en sånn «stjernestruck». Men jeg kjenner at jeg har vært heldig som har fått kjenne deg. Når jeg leser ting du skriver tenker jeg… du er pinade blitt en vis mann. klem: «Elisabeth»

    • Storm Pedersen 1. juni 2016 17:46

      He he, tusen, tusen takk! Var veldig hyggelig av deg å si 🙂

  • Marit 1. juni 2016 12:34

    Fantastisk! Du slutter aldri å overraske.

    • Storm Pedersen 1. juni 2016 17:45

      He he – nei, gjør kanskje ikke det.. Ikke meg selv engang 😀

  • Ingo 1. juni 2016 13:27

    Kult

  • Svitlana Forgeau 1. juni 2016 22:28

    Det er vanskelig å gå forbi uten å si noe her…Du er kjempetøff med å bestemme slike ting! Jeg respekterer din valg med å ha det enkelt, tror vi alle vokser oss ut av «blings» og diverse materielle gjenstander gjennom årene… til å med stylister trenger fornyelse en gang i blant. Lykke til med salget! Skal prøve å komme til å hilse på deg 🙂

    • Storm Pedersen 2. juni 2016 07:58

      Tusen, tusen takk!!! Alle trenger fornyelse, men det vi trenger mest er nok å ikke la ting bestemme over vår egen lykke 🙂 Ha en deilig dag!

      • SVITLANA FORGEAU 2. juni 2016 10:33

        Ja, det er du helt rett i…. Jeg kom til tidspunktet i livet hvor jeg startet å revurdere hva er faktisk lykke i livet er… Er det mulighet at du kan gi meg en kort intervju om hva er din drømmejobb? Jeg mener under begrepet drømmejobb noe som motiverer og gir følelse av lykke?

  • Madelene 2. juni 2016 00:02

    Ah fantastisk!!! Du sier det jeg har tenkt lenge hos meg selv!? fantastisk iniativ! Jeg tar nok turen!

    • Storm Pedersen 2. juni 2016 07:58

      Skummelt, men nyttig tror jeg. Da gleder jeg meg til å se deg 🙂

  • Frua 2. juni 2016 08:29

    Et privat «designerloppemarked… Men hva har du tenkt å gjøre med pengene du får inn? Virkelig cred fra meg hadde du fått hvis du ga pengene til en eller annen god sak? For du trenger dem jo tydeligvis ikke – er det ikke egentlig derfor du har endt opp med så mange ting? Uansett, lykke til med salget!

  • Gabriella 2. juni 2016 13:51

    Vil stolene på bildet være til salgs? Evt. hva vil prisen ligge på de?

    • Storm Pedersen 3. juni 2016 07:41

      Hei hei 🙂 de er noe av de eneste som ikke skal selges. Må ha NOE å sitte på, he he

  • Olem 2. juni 2016 22:57

    Hola..
    Jeg tror ikke jeg vet om noen kjekkere mannfolk i Norge, med kulere stil enn deg! Og uansett om du selger alt du eier av swag og bling så kommer du fortsatt med din naturlige aura av kulhet til å være en av de flotteste karene i Norge.
    Men Down 2 business – hva slags skostørrelse bruker du?
    Hilsen en heterofil mann på 24 som skulle ønske han så ut som deg:)

    • Storm Pedersen 3. juni 2016 07:41

      Herregud så utrolig raust av deg å si – tusen takk!!! Nå ble jeg en god blanding av både flau og glad. Ha en strålende helg – og du skal være glad for at du er du. Btw. Jeg har str 43 i sko 🙂

  • Henriette L 3. juni 2016 11:46

    Er dette egentlig et forsøk på å kamuflere en god gammeldags skattesmell?

    • Storm Pedersen 3. juni 2016 11:51

      Ha ha, skjønner du er en av skeptikerne Teodor. Dette er absolutt ikke en kamuflaske for noe skattesmell! Ikke bare betaler jeg forskuddskatten min slik man skal, men jeg får faktisk igjen på skatten i år, så du trenger ikke «bekymre» deg over det. Noen ganger i livet går det opp for en, iallefall for meg, hva som faktisk er viktig. Jeg velger bare lytte til det.

  • Kristine Ulveseth 4. juni 2016 23:08

    Amen!

    ‘nough said.

  • Trine 4. juni 2016 23:58

    Lang historie kort: Vær snill å slette innlegget over. Jeg har ikke skrevet det selv. Beklager!

  • Kat 5. juni 2016 09:59

    Tror dette en min nye favoritt blogg! Fantastisk bra innhold og så utrolig flott å se dine utrolig down to earth holdninger i innleggene. Jeg bodde i koffert noen mnd for noen år siden imens jeg var imellom forskjellige bosteder og må bare si at det og ha lite å velge mellom økte bruken av alle tingene jeg faktisk hadde, jeg leste mer for jeg hadde mindre utvalg og derfor ikke blindet av for mye å velge mellom, jeg var til og med mere kreativ med klærne, og følte meg utrolig lett alt i alt. Det var forsovet fint å få alle tingene på plass da jeg omsider fant ett nytt bosted men jeg har sluttet å kjøpe, oppgradere og fornye interiør for eksempel, og tar mere glede i de få tingene jeg har. Lykke til og håper du trives med den nye tilværelsen.

    • Storm Pedersen 13. juni 2016 07:53

      Herregud så hyggelig tilbakemelding!!! Så veldig bra at du har hatt positiv erfaring med å eie lite – jeg tror det er noe som kommer til å gå opp for flere og flere etterhvert. Nå som salget er over, kjenner jeg det enda lettere (bortsett fra all opprydning i etterkant, he he) Ha en deilig uke!!!

  • Julie Kristiansen 11. juni 2016 13:41

    Herlig! Fortsett med å samle på tatoveringer istedenfor! De er enkle å ha på seg og ser bra ut! Minimalistisk maksimalisme på sitt beste ✌️